Psühhiaatria eriala tegeleb psüühikahäirete äratundmise ja ravimisega. Selleks teeb eriarst, psühhiaater, koostööd psühholoogide ja vaimse tervise õdedega, vajaduse korral kasutatakse teiste erialaspetsialistide abi.
Vaimse tervise õde hindab terviseseisundit, nõustab ning vajadusel suunab edasi psühhiaatri konsultatsioonile.
Tervisekassa on sõlminud meiega “Ravi rahastamise lepingu”
Tervisekassa on sõlminud MPPK-ga “Ravi rahastamise lepingu”.
Visiiditasu Tervisekassa poolt rahastatava teenuse puhul on 5 eurot. Visiiditasu ei võeta rasedatelt vastava tõendi esitamisel ning alla 2-aastastelt lastelt. Kui patsient ei ilmu teenuse osutamiseks kokkulepitud ajal lepingu täitmise kohta või ütleb tervishoiuteenuse osutamise lepingu üles vähem kui 24 tundi enne teenuse osutamiseks kokkulepitud aega, on tervishoiuteenuse osutajal õigus nõuda patsiendilt järgmise tervishoiuteenuse lepingu täitmisel visiiditasu kahekordses suuruses.
Tervisekassa nõukogu otsusega on kehtestatud ambulatoorse eriarstiabi korral ravijärjekorra maksimumpikkuseks 6 nädalat. Aeg-ajalt ületab meie asutusse pöörduvate abivajajate hulk Tervisekassa poolt meile eraldatud rahastuse mahu, mistõttu võib üldine ravijärjekord meie keskuses olla pikem. Tervisekassa kodulehel on võimalik leida teiste asutuste kontaktid, millistega on Tervisekassa sõlminud raviteenuste rahastamise lepingud.
Osutame perearstidele e-konsutatsioone erialadel E320 (psühhiaater) ja E770 (laste- ja noorukitepsühhiaater)
Lähim ööpäevaringset vältimatut abi osutav asutus on Põhja-Eesti Regionaalhaigla Psühhiaatriakliinik, Paldiski mnt 52, valvetoa telefon 6172650
Lähim tasulisi teenuseid osutav asutus on Marienthali Kliinik, Kotka 12, telefon 6505036
Tervisekassa on otsustanud alates 1.juunist 2021 rakendada laste- ja noorukitepsühhiaatri kättesaadavuse tagamiseks nn sõela, mis praktikas toimuks kahel moel:
Muudatuse on Tervisekassa kooskõlastanud Eesti Haiglate Liidu ja Eesti Perearstide Seltsiga.
Teenusepakkuja, Tervisekassa ja Terviseameti kontaktandmed pöördumiseks ettepaneku või kaebusega:
Abiinfot leiab Tervisekassa veebilehelt. Anonüümseid pöördumisi ei menetleta.
MPPK-s käsitletakse kaebusi ja nende lahendamist kui teenuste kvaliteedi edendamise süsteemi osa. Kaebusi on võimalik esitada kirjalikult, e-kirjana või suuliselt. Vabas vormis kirjaliku kaebuse võib anda otse registratuuri või panna posti. Kirjaliku kaebuse võib esitada ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna.
Asutuse postiaadress on: Kotka 12, 11315 Tallinn; e-posti aadress: info@mppk.ee
Kirjalikul kaebusel peab olema kaebuse esitaja ees ja perekonnanimi, allkiri ja aadress, millele oodatakse vastust. Enne kirjaliku kaebuse esitamist on soovitav saada vastus või lahendus oma probleemile registratuurist. MPPK kliendil on õigus nõuda, et MPPK töötaja aitab tal kaebust kirjalikult vormistada. Kirjalikud kaebused edastab registratuur hiljemalt järgmisel tööpäeval patsientide usaldusisikule, kes vaatab kaebuse läbi, konsulteerib kaebuse objektiks oleva töötajaga ja koostab ning edastab vastuse nelja nädala jooksul. Kaebused ja nende vastused arhiveeritakse.
Suuliste kaebuste esitamisel täidab asutuse töötaja, kellele suuline kaebus esitati, vabas vormis teatise. See täidetakse juhul kui kaebuse esitaja ei saa koheselt oma probleemile lahendust või teda rahuldavat vastust. Vormistatud kaebus edastatakse hiljemalt järgmisel tööpäeval patsientide usaldusisikule. Kirjalik koostatakse juhul, kui suulise kaebuse esitaja seda soovib.
Esitatud kaebusi analüüsitakse kaks korda aastas eesmärgiga parandada teenuste kvaliteeti. Analüüsi tulemused avaldatakse töötajatele asutuse üldkoosolekul.
Rahulolu-uuringute kohta teeme regulaarseid kokkuvõtteid. Punktiskoori minimaalne (halvim) tulemus on 1 ja maksimaalne (parim) tulemus on 5. Graafikus on toodud kokkuvõte viimaste uuringute summaarsetest tulemustest.